تمایل به دریافت اخبار جذاب ما داری ؟

We will send you emails only several times per week. Isn't that cool?ok

اخبارنامه!

Actually we will not spam you and keep your personal data secure

جمعه , اردیبهشت ۲۱ ۱۴۰۳
faenar
خانه / اخبار / نامه «جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر» به حسن روحانی

نامه «جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر» به حسن روحانی

نامه «جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر» به حسن روحانی

جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر خطاب به رییس‌جمهور منتخب مردم نامه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این نامه به این شرح است:

«حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رییس جمهور منتخب مردم شریف ایران

احتراما انتخاب شایسته جنابعالی به عنوان رییس جمهور مردم ایران را تبریک گفته، امید است در انجام وظایف خطیر خدمتگذاری به ملت آگاه و هوشیار ایران و حل مشکلات پیچیده جامعه و تحقق شعارهای انتخاباتی خود موفق و پیروز باشید.

حضور پرشور و آگاهانه مردم و نقش ابتکاری آنها در انتخابات ۲۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۲ و گزینش راهکار منطقی و آشتی‌جویانه برای حل بحران‌های موجود در جامعه و انتخاب جنابعالی به عنوان سکان‌دار قوه مجریه و پاسدار اجرای قانون اساسی نشان از بینش والا و درک صحیح مردم ایران از شرایط کنونی کشور و مشکلات آن دارد.

اینک که جنابعالی به عنوان اولین رییس‌جمهور حقوقدان در یک فرایند قانونی و با پشتوانه عظیم مردمی برگزیده شده‌اید، جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر ضمن ابراز مسرت و خشنودی، بر اساس اصل هشتم قانون اساسی یکی از مهمترین دغدغه‌های خود را حفظ کرامت انسانی آحاد مردم ایران و ارتقاء سطح کیفی و کمی صیانت و حمایت از حقوق بنیادین آنها اعلام می‌دارد تا با اتخاذ راهکار شایسته به‌دست توانانی جنابعالی زمینه‌های لازم و کافی برای پاسداری از حقوی که در قانون اسای تضمین گردیده است، گام‌های موثری برداشته شود.

همانطور که مستحضرید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که بر اساس وجدان عمومی و خواست ملی شکل گرفته است این هنجار بنیادین در فصل سوم خود و برخی از اصول دیگر حقوقی را برای مردم تعیین کرده و راهکارهایی را برای حمایت آن بیان فرموده است. طبق بشخی از اصل ۱۲۱ این قانون رییس‌جمهور در سوگندی که یاد می‌کند خود را پاسدار قانون اساسی معرفی می‌کند و برای اجرای این وظیفه سنگین متعهد می‌شود تا همه توان خود را به کار گیرد و پشتیبان حق باشد و از هرگونه خودکامگی پرهیز کند و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت به رسمیت شناخته حمایت کند. اصل ۱۱۳ این قانون نیز مسوولیت اجرای قانون اساسی را بر عهده رییس جمهور گذاشته است.

قطعا جنابعالی از همه این امور آگاه هستید ولی آنچه مهم است اینکه از اولین دوره ریاست جمهوری در ایران که تحت تاثیر شدید پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی، دوره‌ای پر از التهاب و همراه با تنش بود همه روسای جمهور تلاش‌هایی برای اجرای این وظیفه سنگین کرده‌اند، دوره‌ هفتم و هشتم ریاست جمهوری با شعار قانون ‌گرایی، حاکمیت قانون، پاسخگویی مسوولان شایسته‌سالاری کار خود را آغاز کرده بود و برای اجرای تمامی اصول قانون اساسی و پیشگیری از نقض آن اقداماتی را شروع کرد تا بتواند حمایت خود را از حقوق اساسی ملت که به عنوان یک شعار انتخاباتی مورد استقبال مردم قرار گرفته بود، عملی سازد و در این راستا هیاتی به نام هیات پیگیری اجرای قانون اساسی و نظارت بر آن تشکیل داد و علیرغم چالش‌هایی که در مسیر انجام وظایف آن ایجاد شد، موفقیت‌های بزرگی به دست آورد ولی در دولت بعد اینگونه نبود. اما در این دوره، جنابعالی که خود علاوه بر تعهد و تجربه در عرصه اجرایی و قانونگذاری کشور، خوشبختانه حقوقدان نیز هستید و با حقوق بنیادین مردم و آزادی‌های آ‌ن‌ها آشنایی کامل دارید، جا دارد تا برای پاسداری از میثاق ملی و صیانت و حمایت از حقوق مردم در کنار اجرای همه برنامه‌هایی که در شعارهای انتخاباتی خود بیان کردید به مسوولیت مهم رییس جمهور در پاسداری از قانون اساسی بیش از پیش توجه فرمایید تا با رعایت اصل شایسته‌ سالاری در نظام اداری کشور و رعایت اصل حاکمیت قانون در همه زمینه‌ها و اجرای صحیح تمامی اصول قانون اساسی بتوانید به سوگندی که برای پاسداری از این قانون و حقوق ملت یاد کرده‌اید عمل شود این حداقل انتظاری است که می‌توان از یک رییس جمهور حقوقدان و با تجربه داشت.

جمیعت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر با تجربه ۲۰ ساله و داشتن اعضای متخصص و متعهد که اکثرا از ایثارگران دوران دفاع مقدس و دانش آموختگان رشته‌های مختلف حقوق در مقطع دکتری و فوق‌لیسانس است آمادگی کامل دارد تا در راستای منافع مردم در همه زمینه‌ها خصوصا مباحث حقوقی از جمله مسائل حقوق بشری که درد جدی جامعه بشری و ایران اسلامی است، جنابعالی را در اجرای وظایف حقوقی یاری نماید. از خداوند منان توفیق جنابعالی را در خدمتگذاری به مردم خواهانیم».

وب سایت : گروه وکلای مدافع فرهنگ ، اندیشه و قانون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! شروع چت در WhatsApp .
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم