تمایل به دریافت اخبار جذاب ما داری ؟

We will send you emails only several times per week. Isn't that cool?ok

اخبارنامه!

Actually we will not spam you and keep your personal data secure

پنج شنبه , اردیبهشت ۲۷ ۱۴۰۳
faenar
خانه / بیانیه ها / دهه فجر مبارک باد

دهه فجر مبارک باد

دهه فجر مبارک باد

چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد. این انقلاب پدیدهای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم ، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد. اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گرانمآیه این شجره پر امید، نیکوست به بازخوانی برخی دستآوردهای آن پرداخته شود تا برخی تصورنکند که به سادگی به بار نشسته است. این انقلاب عظیم، دستآوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته و سالها طول میکشد تا همه آثار و نتایج این پدیده الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد:
۱-حاکمیت اسلام بر مبنای مردم سالاری دینى: هدف اصلی و اساسی ادیان الهی ، رشد و تکامل بشر بر مبنای توحید و دعوت به مبارزه با کفر و شرک و الحاد بوده است.
امام خمینی (ره) در ادامه قیام خود؛ تنها به مبارزه با حکومتهای غاصب و ضد اسلامی اکتفا نکرد بلکه به منظور ایجاد حاکمیت الهی بر اساس موازین ولایت فقیه ،رهبری سیاسی – مذهبی را عینیت بخشید و توانست تأثیر فوقالعادهای بر جهان اسلام و کشورهای جهان سوم بگذارد.
٢-سرنگونى نظام شاهنشاهی در ایران :
یکی از افتخارات موهوم پادشاهان ایران، نظام کهن شاهنشاهی در ایران بود که مردم هیچ نقشى در سرنوشت سیاسى خود نداشتند و خاندان پهلوی نیز خود را وارث آن قلمداد می کرد. خاندان پهلوی برای از بین بردن فرهنگ اسلامی در کشور؛ تلاش وسعی می کردندبا هزینه های گزاف از اموال و منابع این ملت ستمدیده، فرهنگ شاهنشاهی را جایگزین فرهنگ اسلام بنماید. به این منظور جشنهای متعددی از جمله جشنهای ۲۵۰۰ ساله را، آن هم با بدترین شکل فساد و فحشا برگزار کرد تاریخ هجری را به تاریخ شاهنشاهی تبدیل کرد و فرهنگ وتمدن غنى ایرانى را نیز تخطئه وبه فرهنگ بیگانه و وابستگى سیاسى تن داده بود وملت را نزد بیگانه تحقیر و ذلیل کرده بودسرنگون کرد.
٣-احصاء مشارکت سیاسی واجتماعى مردم :
مردم نوع حکومت ونحوه اداره کشور را آزادانه از طریق انتخابات برگزیدند
از جمله آنها انتخابات نظام جمهوری اسلامی ، انتخابات قانون اساسی ، انتخابات خبرگان ، انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس است که در همان سالهای اول انقلاب برگزار شد. ومردم بر سرنوشت خود حاکم شدندواز آگاهى وشعور سیاسى بالائى برخوردار شدند
امام خمینی (ره) با اشاره به این دستآورد عظیم فرمودند :
«نقطه روشنی که در این اواخر عمر برای من امیدبخش است همین آگاهی و بیداری نسل جوان و نهضت روشنفکران است که با سرعت در حال رشد است.»

۴-کسب استقلال و آزادی :
کسب استقلال بمنزله عزت ورشد و شکوفائى یک ملت است وعقب ماندگی و بدبختی مردم مسلمان جهان، در سرسپردگی و وابستگی حاکمان آنها به استکباروقدرت های جهانى است،استقلال بقدرى در سرنوشت انسانها مهم است که امروزه استقلال فردی ونهادهای صنفى به مسئله مهم حقوق بشری مبدل شده است
با یک نگاه سطحی به نقشه سیاسی جهان مشاهده می شود که بعضی از کشورها با حفظ ظاهری حکومت ،مستعمره قدرتهای جهانى بویژه آمریکا هستند وغ در کشور ما نیز قبل از انقلاب این وضع حاکم بود. غرب و به خصوص آمریکا با تاراج منابع اقتصادی ما به شکلهای گوناگون کشورمان را به صورت مستعمره درآورده بودند به طوری که در هیچ موردی ما به خود متکی نبودیم. وملت باکسب آزادی ،تصمیم گرفتند استقلال خود را بدست آورند و بر سرنوشت خود حاکم باشند
۵-درسیاست خارجی اصل نه شرقی و نه غربی حاکم شد :
از اصول مسلم و خدشه ناپذیر حاکم بر سیاست خارجی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی به آن تصریح شده است، اصل «نه شرقی نه غربی» است. زمانی که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و شاه نیز به عنوان مهره آمریکا در خاورمیانه، سیاستهای آمریکا را پیاده می کرد انقلاب اسلامی در چنین موقع حساسی با شعار نه شرقی نه غربی نظام سلطه در جهان را درهم شکست و در مقابل دشمنان، چون کوهی استوار ایستاد و استقلال خود را حفظ کرد. امام راحل(ره) درباره این سیاست می فرمایند:
«ما نه تحت حمایت آمریکا و نه تحت حمایت شوروی و نه تحت حمایت هیچ قدرتی نیستیم”با اخراج دهها هزار کارشناس و مستشار آمریکایی و خروج از پیمان سنتو واشغال لانه جاسوسی که بشدت آمریکا(ابرقدرت)را تحقیر کردوباعث عزت ملت شد. واسرائیل را غاصب ونامشروع اعلام کرد وبه فلسطین روح تازه دمید وبه مردم مظلوم فلسطین نوید پیروزی داد
ودر سیاست خارجى به سوی جهان عدم تعهد و حمایت از نهضتهای آزادیبخش گام برداشت
۶–تشکیل سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است. این دو نهاد مقدس در درگیر جنگهای ناخواسته و تحمیلی از سوی ابرقدرتها و مزدوران داخلی آنها در کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و در تجاوز رژیم بعث عراق توانستند با اهدای خون پاکشان درخت انقلاب را آبیاری کنند وآن را از گزند دشمنان انقلاب اسلامى،محفوظ بدارند.
امام خمینی (ره)فرمودند:
«من از سپاه راضی هستم و به هیچ نظرم از شما برنمیگردد اگر سپاه نبود کشور هم نبود”
“بسیج لشکر مخلص خداست من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه میخورم و از خدا میخواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام”
و کشوردر صنایع نظامى پیشرفت چشم گیری کرده و تا حدودی به خودکفایی رسیده است
در حال حاضر بیشتر جنگ افزارهایی که در ارتش و سپاه به کار گرفته میشود ساخت کارخانجات داخل است و تولید انواع موشکها ، توپها ، خمپاره اندازها ، تهیه قطعات یدکی هلکوپتر و هواپیما و سیستم کنترل راه داری. نمونه روشنی از خودکفایی نظامی است .
بذهنم رسید در خصوص دین زدائی و خفقان رژیم پهلوی دو داستان تعریف کنم:
۱-دین زدائى:در سالهای ۵۴ و۵۵در کلاس دوم و سوم راهنمائی در مدرسه دیهیم نظام آباد تحصیل میکردم معلم تعلیمات دینی یک خانم کاملا بی حجاب بود و مانتوهای بسیار زنده و کوتاه می پوشید و سینه اش باز بود و بعد با این پوشش تعلیمات دینی درس می داد و هیچ آشنائی و آگاهی هم از اسلام و آموزه های دینی نداشت.
٢- خفقان: پسردایی ام در سال ۱۳۵۴ در ماشین سازی اراک کار می کرد و اهل سیاست هم نبود روزی بعد از آموزش حرفه ای درماشین سازی در روی تخته سیاه نوشته بود (زندگی یعنی چه؟) ساواک چند روز برای همین دو کلمه بازداشتش کرد و زیر فشار وشکنجه قرار دادومدام سوال می کرده منظورت از زندگی چی بوده است؟! کی گفته است بنویسید و چرا به فلانی گفتی حقوقمان کم است و یک هفته بازداشت بود تا با وساطت خود مدیرعامل که خودش هم ساواکى بود ولى دادماد یکى از اقوام بودآزاد شد کارش را هم از دست داد.
حالا به برکت انقلاب از رأس تا قاعده هرم رانه نتها انتقاد بلکه توهین و تهمت مى زنند وکسى هم کاری ندارد ومهم اینکه بیشترین انتقاد را دوستان و یاران انقلاب مى کنندکه بعضاً بحق هم هست وبه نظرم ارزشمند ترین این برخورد طرفینى (حکومت ومردم) تخلیه انباشت تنفر وکینه نسبت به حکومت ورشد و پویائى کشور و قوام و دوام حکومت خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! شروع چت در WhatsApp .
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم