تمایل به دریافت اخبار جذاب ما داری ؟

We will send you emails only several times per week. Isn't that cool?ok

اخبارنامه!

Actually we will not spam you and keep your personal data secure

سه شنبه , اردیبهشت ۲۵ ۱۴۰۳
faenar
خانه / اخبار / خبرگزاری ایسنا : دعوت جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر از مردم برای مشارکت در حمایت از مسلمانان میانمار

خبرگزاری ایسنا : دعوت جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر از مردم برای مشارکت در حمایت از مسلمانان میانمار

دعوت جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر از مردم برای مشارکت در حمایت از مسلمانان میانمار

رییس جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر گفت:‌ افرادی که مایل هستند در شکایت علیه اقدامات رئیس جمهور و ارتش میانمار در رابطه با مسلمانان روهینجایی شرکت کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر، رای خود را در حمایت از مردم میانمار ثبت کنند.

نبی‌الله احمدلو در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه گفت: این سایت برای رأی گیری درباره شکایت علیه خانم سوچی، رئیس جمهور و سران ارتش و معابد بودایی میانمار به اتهام نسل کشی، نسل زدایی و کوچ اجباری ایجاد شده است و کسانی که مایل هستند در این رأی‌گیری شرکت کنند می‌توانند با مراجعه به سایت جمعیت حقودانان ایرانی مدافع حقوق بشر رأی خود را ثبت و حمایت خود را از مردم میانمار اعلام کنند.
وی افزود: قرار است شکایتی در دیوان کیفری بین المللی مطرح شود. این دادگاه از مراجع زیر مجموعه سازمان ملل محسوب می شود و صلاحیت آن صرفاً نسبت به کشورهایی است که عضو آن باشند یا به تعبیر حقوقی صلاحیت آن را قبلاً پذیرفته باشند. میانمار چنین عضویتی ندارد بنابراین طبق آیین دارسی، دیوان فقط در صورتی صلاحیت رسیدگی نسبت به دولت و اتباع آن را پیدا می‌کند که موضوع از طرف شورای امنیت سازمان ملل و یا مجمع عمومی آن به دیوان ارجاع شود و این دو مرجع نیز زمانی دست به این کار می‌زنند که افکار عمومی خواستار آن باشند و برای آن به اصطلاح موجی برپا شده باشد.
این وکیل دادگستری گفت: ممکن است گفته شود که کشورهای ابرقدرت در شورا که خود حامی خانم سوچی بوده و هستند چنین کاری نمی‌کنند، در صورتی که سابقه نشان داده که شورا در مقابل موج افکار عمومی عکس العمل نشان می‌دهد و جمع آوری یک میلیون امضاء برای همین است.
احمدلو خاطرنشان کرد: ‌سابقه این کار مربوط می‌شود به محاکمه سران دولت و ارتش صربستان بعد از کشتار مسلمانان کوزوو که چنین مسیری را طی کرد و علیرغم عدم عضویت در دیوان با ارجاع موضوع از طرف شورای امنیت، دیوان به اتهام آنها رسیدگی کرد و آنها هم اکنون در زندان و طی مراحل محکومیت خود بسر می‌برند و نمونه دیگر آن نیز کشور سودان است.
وی در ادامه گفت: ‌همین کار را “جریمی کوربین” رهبر حزب کارگر انگلیس هم شروع کرده است در حالی که آنها کار سیاسی می‌کنند و ما مسلمانان کاری اعتقادی و به عنوان وظیفه دفاع از مسلمانان آن را انجام می‌دهیم.  پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند “من اصبح ولم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم”، هر کسی روزگار بگذراند و نسبت به امور مسلمانان دیگر بی‌تفاوت باشد و برای مشکلات آنها اهتمامی نورزد و اقدامی نکند، مسلمان نیست.
این وکیل دادگستری تأکید کرد:‌ اگر شورای امنیت این کار را نکند موضوع به مجمع عمومی ارجاع خواهد شد که در آنجا کشورهای مسلمان و غیر متعهد اکثریت و نقش بسزایی دارند و با ایجاد چنین موجی از افکار عمومی ان شاءالله می‌توان به نتیجه رسید.
وی گفت: هر چند اگر چنین کارهایی نتیجه هم ندهد ما اولاً به وظیفه دینی، انسانی و حقوق بشری خود اقدام کرده‌ایم و خجالت و روسیاهی آن می‌ماند برای آنها که مدعی حقوق بشر هستند و دست آنها در سیاسی کاری و محکومیت کشورهایی مثل ایران بیشتر رو می‌شود و ما نیز در دفاع از خود مقابل این محکومیت‌های سیاسی  به اصطلاح حقوق بشری دست و زبانمان  بازتر خواهد بود.
به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای شرکت در این رأی گیری می‌توانند به سایت اینترنتی جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر به آدرس http://www.ngo-jurists.com مراجعه کنند و رأی خود را در این رابطه ثبت کرده و حمایت خود را از مردم میانمار اعلام کنند.
انتهای پیام
https://www.isna.ir

  • سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: ۹۶۰۹۰۷۰۳۲۸۹
  • خبرنگار : ۷۱۵۹۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! شروع چت در WhatsApp .
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم