تمایل به دریافت اخبار جذاب ما داری ؟

We will send you emails only several times per week. Isn't that cool?ok

اخبارنامه!

Actually we will not spam you and keep your personal data secure

دوشنبه , اردیبهشت ۳۱ ۱۴۰۳
faenar
خانه / اخبار / تقویت امیدها به برقراری صلح در یمن

تقویت امیدها به برقراری صلح در یمن

از میان اقدامات مثبتی که طی مدت کوتاه روی کار آمدن دولت کنونی آمریکا صورت گرفته است و مورد استقبال جهانی واقع شده ، چند مورد اخیر در خصوص یمن بیشترین توجهات نهادهای امدادرسانی بشردوستانه را برانگیخته است . تعلیق فروش سلاح به برخی کشورهای متجاوز به یمن، بازکردن راه مالی امکان انتقال کمک های بشردوستانه برای مردم یمن بر خلاف اقدام دولت ترامپ، اعلام به کنگره مبنی بر اینکه با قرار دادن انصار الله یمن در فهرست گروههای تروریست مخالف است و باید اقدام غیر انسانی ترامپ را اصلاح کرد و تاکید زبانی بر اینکه باید تجاوز و درگیریهای نظامی یمن سریع تر متوقف شود مجموعا نکات مثبتی بوده اند که البته باید دید در عمل چگونه پیش خواهد رفت
شایان ذکر است تجاوز به یمن در دوره دولت اوباما و معاون اولی بایدن توسط عربستان شروع شد که در آن زمان دولت آمریکا واکنش منفی نداشت و حتی از همیاری متحد خود در منطقه نیز ابا نکرد . شاید همانند مورد سوریه فکر می کردند که چند هفته ای کار یمن نیز تمام می شود ولی مقاومت مردم این کشور هم روند محاسبات را برگرداند به گونه ای که امروزه باید اراده آنها برسمیت شناخته شود.

امید است سریع تر صلح در یمن برقرار شود تا مردم زجر کشیده این کشور بتوانند با اراده خود و بدون آقا بالاسری حاکمان خارجی یا استبداد داخلی سرنوشت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خویش را رقم زنند.

جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! شروع چت در WhatsApp .
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم